Interior Update

Nadat de achteras flink opgeknapt was ben ik begonnen met het interieur. De achteras is geupgrade met Ford Escort RS2000 suspension maar daarvoor heb ik wel de Turrets van de Ford in de koets moeten maken. Ik heb een extra stang tussen de Turrets gemaakt die fungeert als veerpootbrug.

Ook heb ik de rolkooi aangepast met 2 extra stangen en heb ik 2 stangen weggehaald. De 2 die weg zijn liepnlen voor het dashboard langs en dit was eigenlijk niet erg handig. Ook omdat ik bezig ben met het monteren van een polyester dashboard met een digitaal scherm. Hier later meer over! Achter het dashboard is een nieuwe stang gemonteerd en in de hoofdbuis heb ik een koppelbare diagonale stang gemaakt. Dit alles zou ten goede moeten komen op de stijfheid van de auto. De kooi moest opnieuw gespoten worden dus ben ik voor een nieuw kleurtje gegaan. GROEN!

De kleur springt eruit en overtreft mijn verwachtingen. De rest van de binnenkant heb ik grijs gemaakt om het groen nog mooier uit te laten komen.

Terugkomend op de diagonale stang. Deze heb ik zoals ik al zei koppelbaar gehouden omdat ik de brandstoftank binnen in de auto heb gemaakt. Zo heb ik alle mogelijke ruimte beschikbaar wanneer het nodig is. De tank is compleet met swirlpot en 2 brandstofpompen zodat er altijd een brandstof aanvoer is. Ook in snelle bochten en bij een laag brandstofniveau. De tank, swirlpot en leidingen zijn in het zwart zodat het een mooi geheel is!

De remleidingen en hydraulische handrem zijn ook al gemonteerd. Ik had nog een Carbon knop liggen welke ik op de handremhendel gemaakt heb. Dit ziet er straks in combinatie met de carbonpanelen in het dashboard gelikt uit!

Het blussysteem en accu zitten ook op hun plek. Deze dienen alleen nog aangesloten te worden. Ik ga nu eerst verder met het terug leggen van de kabelboom zodat alles ook weer aangestuurd kan worden.

Share This Post
Hoe vind je deze pagina ?
10
1 Comment
  1. Super gaaf dat groen!
    Ik houdt wel van de opvallende kleuren.
    Wordt een enorm gaaf contrast zo!

Leave a Reply