Het uitlaatsysteem (starten met het moeilijkste, het spruitstuk)

Het begint allemaal met een stapeltje onderdelen, ik had al diverse delen liggen en heb dit sowieso even bij besteld. 4 90 graden bochtjes en een hoop 15 graden piecuts.

Toen begon de ellende dus.

Recht naar beneden is GEEN optie, het schakelmechanisme is huge en blokkeert de doorgang bij cyl3 en cyl4…
Toen maar besloten om een beugel hiervan te demonteren, het systeem zit nog steeds zo vast als een huis, dus waar die beugel bovenop nou goed voor was? Naja, het geeft mij nu wat meer ruimte! Het houdt nog steeds niets over maar in ieder geval een soort van een mogelijkheid om er langs op te kunnen schieten nu.

Dus gewoon weer verder door met bouwen en bedenken… Ik heb in totaal 13 ontwerpen gemaakt en uiteindelijk moet je compromissen sluiten om het in ieder geval passend te krijgen.

Toen wat radicaal uitgangen 1 en 4 haaks om gezet. Het geheel paste toen wel….

Maar, ik kon er letterlijk niet van slapen, de flow was ruk op deze manier een het zat me niet lekker!

De volgende dag de slijptol er in gezet en de pijpjes tot het maximale aan toe onder een hoek op de andere pijpjes gezet, schuiner/flauwer dan dit was niet mogelijk omdat daar simpelweg de ruimte niet voor is nabij cyl4. Bij cyl1 doe ik het dan uiteraard ook wel zo zodat dat gespiegeld blijft.

Het uitlaatje zal met TIG afgelast worden door een beroepslasser, ik heb hem puur even met puntlasjes opgebouwd.
Het wordt nog een hele klus voor die jongen omdat het een hoop pas stukjes geworden zijn.

Share This Post
Written by Thomas Bos
Peugeot 106 1.1 Sport - zwart (2011-2012) Peugeot 106 1.6 16V GTi - blauw (2012-2013) Peugeot 106 1.6 8V Rallye - wit (2013-2018) Peugeot 106 2.0 16V Maxi - zwart (2018-heden)
Hoe vind je deze pagina ?
00
0 0 stem
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, s.v.p. laat een reactie achter.x
()
x

New Report

Close